خانه وبلاگ رطوبت سنج و دماسنج و نقطه شبنم با 30 تا 50 درصد تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی



رطوبت سنج و دماسنج و نقطه شبنم با 30 تا 50 درصد تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی

رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی - مجموعه عظیم متروتیک با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم را با ارزانترین قیمت در بین تمامی شرکت های تامین کننده تجهیزات اندازه گیری با 30 تا 50% تخفیف ویژه و متنوع ترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات دماسنج نقطه شبنم-اندازه گیری دما و رطوبت نسبی-سنسور رطوبت سنج-نقطه شبنم لوترون-رطوبت سنج حرفه‌ای که تخصص مجموعه بزرگ متروتیک می باشد خواهیم پرداخت.

رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی: متروتیک هم اکنون با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه و پخش عمده و جزئی انواع تجهیزات اندازه گیری فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع دماسنج نقطه شبنم-اندازه گیری دما و رطوبت نسبی-سنسور رطوبت سنج-نقطه شبنم لوترون-رطوبت سنج حرفه‌ای خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم باضمانت اصالت و سلامت فیزیکی 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی آزمایشگاه ها و موسسات مختلف می باشیم.

رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی - مجموعه عظیم متروتیک همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم در خدمات شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دماسنج نقطه شبنم-اندازه گیری دما و رطوبت نسبی-سنسور رطوبت سنج-نقطه شبنم لوترون-رطوبت سنج حرفه‌ای با ما همراه باشید . ما در مجموعه عظیم متروتیک تمام برندهای حال حاضر انواع تجهیزات اندازه گیری موجود در ایران و جهان را برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع برند از رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم را در مجموعه متروتیک بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد.   

رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی :  رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم را میتوانید از متروتیک خرید نمایید ما در مجموعه عظیم متروتیک با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه و پخش جزئی و کلی دماسنج نقطه شبنم-اندازه گیری دما و رطوبت نسبی-سنسور رطوبت سنج-نقطه شبنم لوترون-رطوبت سنج حرفه‌ای توانسته ایم پایین ترین قیمت یعنی  با 30 تا 50 % تخفیف به مشتریان ارائه نماییم.  

رطوبت چیست؟

به مقدار بخار اب موجود در اتمسفر رطوبت هوا گفته می شود. هوا مخلوطی از گازهای اتمسفری بخار اب و هوای خشک می باشد. در عمل مخلوط هوای خشک و بخار اب را هوا می گویند. که آنها را با رطوبت سنج هوا اندازه گیری می کنند. انواع رطوبت موجود در هوا که بر مبنای نوع رطوبت کیفیت هوای بررسی می شود.

رطوبت نسبی هوا : نسبت فشار بخارآب درهوا به فشار بخار اشباع درهمان دما تعریف شده و به صورت درصد بیان می شود با توجه به این تعریف رطوبت نسبی به این صورت بیان می گردد به عبارت دیگر رطوبت نسبی عبارت از نسبت جزمولی بخار آب در یک مخلوط به جز مولی بخار آب در مخلوط اشباع در همان درجه و فشار

رطوبت مطلق هوا : میزان وزن بخار آب در واحد حجم هوا رطوبت مطلق لازم برای اشباع هوا که همان رطوبت مطلق می باشد. برای اندازه گیری رطوبت نسبی هوا روش های متنوعی به کار گرفته می شود :

1- روش مستقیم : در این روش از وسایلی استفاده می گردد که به طور مستقیم قادر به اندازه گیری رطوبت نسبی هوا می باشد. از وسایلی استفاده می گردد که نسبت به رطوبت هوا حساسیت زیادی دارند و با تغییر رطوبت هوا برخی از پارامترهای فیزیکی آن مواد تغییر می کند (مانند طول ، مقاومت ، سطح ،….) این وسایل در انواع و اقسام مختلفی ساخته شده که برخی از به شرح زیر می باشند.

یکی از این وسایل که اصطلاحا به آن  ترمورطوبت سنج می گویند و کاربرد زیادی در ایستگاه های هوا شناسی دارد. یکی از ترموهیگرومتر ها عملکردی دارد که بر اساس اندازه گیری تغییر طول جنس موی خاصی از انسان عمل می کند در این وسیله یک رشته موی انسان را 10 الی 100 برش طولی داده و توسط وزنه کوچکی که به اهرمی متصل است درحال کشش قرار می دهند دراثر تغییر رطوبت هوا ، طول مو تغییر نموده و این وسیله دربعضی از به عنوان ترموهیدروگراف معرفی شده اند نوع دیگری از این وسایل دستگاه هایی هستند که بر اساس تغییر مساحت سطح مشخصی از پوست قورباغه (که درحال کشش می باشد ) عمل می کند و مشابه دستگاه قبلی است که در صنایع نساجی که اندازه گیری و کنترل رطوبت از اهمیت ویژه ای برخوردار است کاربرد زیادی دارد.

از دیگر وسایل که در این گروه ها جای دارند ترمو هیدرومتر دیجیتالی است این وسیله دارای سنسوری است که دراثر تغییر رطوبت هوا ، جریان الکتریکی ایجاد می نماید میزان جریان الکتریکی متناسب با میزان رطوبت هوا می باشد. این وسیله در سنجش رطوبت هوا در مقابل دهانه دمنده سیستم های تهویه کاربرد زیادی دارد همان طور که از نام آن پیداست این وسیله قادر به اندازه گیری رطوبت و دمای هوا می باشد.

2- روش غیر مستقیم : در این روش با اندازه گیری دو پارامتر : دمای دماسنج خشک چرخان و دماسنج تر چرخان ، مقدار رطوبت نسبی به کمک روابط ، جداول ، خط کش و نمودار سایکرومتری تعیین می شود و خط کش و نمودار بیشترین کاربرد را دارند.

نقطه شبنم چیست؟

نقطه شبنم دمایی است که در آن، هوا با استفاده از بخار آب، اشباع شده است. در واقع با سرد کردن هوا در فشار ثابت، به دمایی می‌رسیم که در آن، هوا توسط بخار آب (حالت گاز آب مایع) اشباع شده است، به این دما، دمای نقطه شبنم می‌گویند. نقطه شبنم کاربرد بسیار زیادی در علم تهویه مطبوع و هواشناسی دارد.

همانطور که اشاره شد، زمانی که هوا در یک فشار خاص، به دمای نقطه شبنم می‌رسد، بخار آب موجود در هوا در حالت تعادل با آب مایع قرار می‌گیرد. در این حالت، نرخ میعان بخار آب و نرخ تبخیر آب مایع، با یکدیگر برابر هستند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در دمایی پایین‌تر از دمای شبنم، آب مایع شروع به نشستن در سطوح جامد می‌کند. این سطح جامد می‌تواند برگ یک درخت باشد. توجه کنید که آب مایع، اطراف ذرات جامد موجود در اتمسفر نیز تجمع می‌کند و در این حالت ابر یا مه تشکیل می‌شود.

بنابراین به صورت کلی می‌توان بیان کرد که اگر دمای هوا را بدون تغییر رطوبت و فشار آن، کاهش دهیم، در یک دمای معین قطرات ریز آب شروع به تشکیل شدن می‌کند. به این دما دمای نقطه شبنم می‌گویند.

مقایسه رطوبت نسبی و نقطه شبنم

نقطه شبنم در علم ترمودینامیک بسیار به مفهوم «رطوبت نسبی» نزدیک است. رطوبت نسبی، در یک دمای مشخص تعیین می‌شود. بنابراین در این دمای مشخص، نسبت فشار بخار آب موجود در یک بخش از هوا به فشار اشباع بخار آب در همان بخش از هوا را رطوبت نسبی می‌نامند. رطوبت نسبی را در علم مکانیک، معمولا با استفاده از درصد نشان می‌دهند.

همچنین می‌توان بیان کرد که رطوبت برابر با مقدار بخار آب قرار گرفته در هوا است. این رطوبت را می‌توان به صورت نسبت مقدار بخار آب موجود در هوا به بیشترین مقدار ممکن بخار آب در هوا در یک دمای معین، تعریف کرد. زمانی که این نسبت به صورت درصد معرفی می‌شود، برابر با پارامتر رطوبت نسبی است. برای مثال زمانی که رطوبت نسبی برابر با 50 درصد است، رطوبت موجود در هوا برابر با نیمی از بیشترین مقدار ممکن آن است.

همچنین زمانی که رطوبت نسبی برابر با 100 درصد است، دمای نقطه شبنم و دمای هوا یکسان هستند. در این شرایط اگر دما اندکی افت کند، میعان رخ می‌دهد و آب مایع شروع به شکل گرفتن می‌کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که نقطه شبنم بر خلاف رطوبت نسبی، در اکثر اندازه‌گیری‌ها به عنوان یک داده صریح و معتبر برای تعیین رطوبت هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع دلیل این موضوع این است که نقطه شبنم به صورت مطلق اندازه‌گیری می‌شود.

بسیاری از افراد با دمای نقطه شبنم در حدود 60 درجه فارنهایت (معادل با دمای حدود 16 درجه سلسیوس) یا کمتر راحت هستند. در دمای نقطه شبنم بالا، مانند 70 درجه فارنهایت (21 درجه سلسیوس)، افراد مختلف معمولا احساس گرما می‌کنند. دلیل این موضوع این است که در این حالت، مقدار بخار آب موجود در هوا، فرایند تبخیر عرق بدن را کند می‌کند و مانع از خنک شدن بدن می‌شود.

خواص نقطه شبنم

یکی از کاربردهای بسیار زیاد نقطه شبنم در علم تهویه مطبوع و همچنین هواشناسی است. در واقع نقطه شبنم، در پیش‌بینی‌های مربوط به آب و هوا، اهمیت بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی نکات مختلف این موضوع پرداخته می‌شود.

توجه کنید که دمای نقطه شبنم همواره کمتر از دمای هوا است. بنابراین دمای هوا در طول زمان کاهش می‌یابد ولی هیچگاه از دمای شبنم کمتر نمی‌شود. بر این اساس، این دما (دمای نقطه شبنم) کمک بسیار زیادی به پیش‌بینی میزان کاهش و افت دما می‌کند.

یکی از نکات دیگر در علم تهویه مطبوع و هواشناسی این است که نقطه شبنم به عنوان بازتابی از رطوبت نسبی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین یک مکان خشک با رطوبت پایین مانند بیابان، نقطه شبنم کاملا متفاوتی نسبت به یک منطقه مرطوب دارد.

در واقع می‌توان بیان کرد که وقتی در بیابان دما 90 درجه فارنهایت است، نقطه شبنم دمایی در حدود 50 درجه فارنهایت یا کمتر دارد. این در حالتی است که اگر دمای هوا در یک شهر مرطوب برابر با 90 درجه فارنهایت باشد، دمای نقطه شبنم در حدود 70 یا 80 درجه فارنهایت است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در محیط‌های مرطوب که مقادیر بخار آب بیشتری دارند، خورشید به سختی می‌تواند هوا را گرم کند. بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که اختلاف دمای میان روز و شب در مناطق مرطوب، کمتر از مناطق با آب و هوای خشک است.

همچنین توجه کنید که هوای گرم، توانایی حمل بخار آب بیشتری نسبت به هوای سرد دارد. به همین دلیل، رطوبت هوا در تابستان بیشتر از سایر فصول است.

رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی -  ما در این مطلب به موضوعات دماسنج نقطه شبنم-اندازه گیری دما و رطوبت نسبی-سنسور رطوبت سنج-نقطه شبنم لوترون-رطوبت سنج حرفه‌ای پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ متروتیک تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم را با ارزانترین قیمت و با 30 تا 50 % تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از رطوبت سنج + دماسنج و نقطه شبنم را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 02133992447 - 02177335772 - 09129305772  تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.   


جهت خرید و اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید 

021-33992447

021-77335772

09129305772

 

برای آموزش و تخفیفات ویژه به اینستاگرام مراجعه کنید

METROTIK.INST

 

بیش از 16 سال  تجربه بلند مدت همکاری با بازارهای جهانی و تولید کنندگان بزرگ بین المللی در کنار بهره گیری از کادر فنی و بازرگانی متخصص در امر واردات و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، نیروگاه ، صنایع غذایی، دارویی و سایر سازمان ها و کارخانجات خصوصی و دولتی  و برخورداری از امکانات لجستیکی  و منطقه ای نظیر دفاتر اروپا و کشورهای همسایه ، متروتیک را به عنوان یکی  از شرکت های معتبر در زمینه تامین تجهیزات اندازه گیری ، ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی  وابسته معرفی نموده است. 

برچسب ها




مقالات پیشنهادی


0 نظر



نظر شما چیست؟